Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.

Sluiten

oMGAAN MET AGRESSIE / INTIMIDATIE

Deze training is bedoeld om de verschillende vormen van agressie te herkennen. Daarnaast heeft de cursist na de training:

- Inzicht in de primaire reactie en uw persoonlijke grens.
- Inzicht in de grens van de organisatie.
- Handvatten om zowel de persoonlijke als de grens van de organisatie te kunnen bewaken.
- Vaardigheden om effectief om te kunnen gaan met agressieve klanten.

Deze training is, net als onze andere trainingen, maatwerk. Op deze manier kan het geleerde gelijk worden toegepast op de werkvloer. Ons doel is primair om agressie te voorkomen. De basis hiervan is communicatie. De cursist leert dus het concept van communiceren met een bepaald doel!

Doelen kunnen zijn: 
- De regie (terug) krijgen of houden tijdens een intensief gesprek.
- Een gesprek beëindigen.
- Een minder goede boodschap overbrengen.
- Het leren omgaan met verbaal agressieve klanten.
- Leren herkennen van verschillende vormen van agressie en intimidatie.
- Leren begrenzen, zowel persoonlijk als organisatiebreed.
- Leren luisteren naar de intuïtie, spanning herkennen in het lichaam en het herkennen van triggers.
- Kunnen interpreteren van basis lichaamstaal.
- Herkennen grensgebied verbaal en fysiek (het grijze gebied).

Daarnaast kan worden ingegaan op hoe te handelen bij fysieke agressie, oftewel, geweld. Daarbij leren we cursisten een aantal basisvaardigheden aan gebaseerd op het S.P.E.A.R. systeem.

Denk hierbij aan:
- Positieve mindset.
- Houding en lichaamstaal.
- Posities handen, lichaam, positionering in de ruimte etc.
- Scenario gericht. Niet techniekgericht, want elk scenarion is anders.
- Hoe reageert het lichaam onder stress en wat doet het brein.
- Wat zegt de wet, welke regels zijn er.
- Denken in mogelijkheden, niet in beperkingen.

Ook komt aan bod:
- Intuïtie, Instinct, Intelligentie, wat kan je ermee.
- De-escalatie technieken.
- Basiscommunicatie onder stress.
- (Video) Analyses van echte situaties.
- Cognitie versus Niet Cognitie.
- Grove motoriek versus fijne motoriek. Wat is de praktijk.
- Verschil tussen techniek training en concepttraining.

Duur:
De duur is afhankelijk van de wens van de klant en hoe de training wordt opgebouwd. De trainingen werken volgens het 'LEGO' systeem. Dat betekent dat sommige klanten bepaalde onderwerpen willen behandelen en andere klanten weer andere wensen hebben. We kunnen dus blokken toevoegen of weglaten. Echt maatwerk.

Koningstraat 34, Naaldwijk
0174 - 768 029
info@geweldbeheersing.nl

© Geweldbeheersing.nl  | HomePrivacyverklaring